Итоги 2006

OpenTTD - современная игра, клон Transport Tycoon Deluxe с открытым исходным кодом, написанный на C и С++. Содержит ряд ключевых улучшений и возможность игры по сети. На данный момент это главное направление развития игры.

Модераторы: eraserkry, Mihamster, Smoky555, Группа модераторов

Итоги 2006

Сообщение Oleg » Ср дек 27, 2006 16:47

День добрый.
Конец года - время подводить итоги. Скорее всего, перед НГ будет последний в 2006 г. выпуск рассылки. По TTDPatch и Locomotion материал у меня есть, а вот по OpenTTD - пока не очень. Поэтому нужны волонтеры, чтобы написать хотя бы пару абзацев для рассылки:
1. Что произошло с OpenTTD за последний год
2. Что хорошего появилось на нашем форуме. Кто-то мне обещал описание русских патчей для сайта, воз и ныне там :(
3. Каковы последние новости этого направления?
Писать прошу личным сообщением либо в аську.
Спасибо.
Последний раз редактировалось Oleg Ср янв 17, 2007 21:09, всего редактировалось 1 раз.
С уважением,
Администратор сайта Transport Tycoon навсегда!
Аватара пользователя
Oleg
Администратор
Администратор
 
Сообщения: 2336
Зарегистрирован: Чт сен 02, 2004 11:49
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 17:44

ух, сколько всего с OpenTTD произошло, это надо взять лог SVN и оттуда все значительные изменения выдёргивать, веб-интерфейс как отключили, так он и не работает
Currently, Trac 0.10 is giving a very high load on the webserver.
For this reason, it has temporary been disabled. You are still
able to use SVN itself via svn://svn.openttd.org, but the http
version (Trac) is down till futher notice.


а пока что список нововведений в 0.5.0-RC1
0.5.0-RC1 (2006-12-21)
------------------------------------------------------------------------

- General fixes and improvements to TTDPatch's newgrf format, most noticable are newstations, newsounds, more callbacks and I18n
- Feature: Show NewGRF compatability of network games; green for full compatibility, yellow for missing newgrfs and red for invalid revision (r7505)
- Feature: Load a list of NewGRFs from the config (in the [newgrf-static] section) that should always be loaded (r7490)
- Feature: Double the length of the cargo and rating indicators in the station list window for better visibility (r7466)
- Feature: NewGRF set up window and browser which allows modification and viewing of NewGRF settings ingame or the main menu (r7357)
- Feature: Support for saving NewGRF settings with savegames (r7348)
- Feature: Add support for gradual (un)loading of vehicles (r7326)
- Feature: Add freight trains patch option which is a multiplier for the weight of cargo on freight trains, to simulate longer heavier trains (r7269)
- Feature: UNICODE/UTF8 support, with (optional) usage of fonts rendered by Freetype instead of sprites. This means full unicode support (input, rendering, file/io) and greatly enhanced internationalization for non-latin languages (utf8) (r7182)
- Feature: Add Slovak, Brazil and Slovenian currency [SF 1243657, 1171147; FS#131] (r7160, r5964)
- Feature: Allow towns to be built on top of trees in the scenario editor [FS#396] (r7152)
- Feature: Allow over-building of compatible railtypes, i.e. normal and electrified rail. If building electrified rail, normal rail is upgraded for you (at a cost) (r7106)
- Feature: Additional positioning for long dropdown lists with scrollbar support if dropdown list wouldn't fit (r7086)
- Feature: [win32] Remember the window size between restarts when quit in fullscreen mode (r7061)
- Feature: Increase the chatbuffer of chat messages, messages longer than the graphical box will be wrapped to a new line (r6956)
- Feature: Allow typing longer text than visible for an editbox; it will scroll properly now (r6954)
- Feature: Allow spectators to team-speak to eachother (r6933)
- Feature: Allow for " to be in console tokens. Escape them with \. eg \" (r6875)
- Feature: Change the functionality of the chat window. SHIFT+ENTER (SHIFT+T) sends a message to all players, CTRL+ENTER (CTRL+T) sends a message to all team mates and ENTER (T) is customizable (r6824)
- Feature: (Train is) lost message is now generated immediately when pathfinder can't find the path (r6800)
- Feature: Add a measurement tool that will show dimensions and height differences of various draggable tools (r6758)
- Feature: Added sort options to the build aircraft and train windows (r6708)
- Feature: Depot lists are now sorted, so vehicle 1 is always first and so on (r6652)
- Feature: Ability to pause a server if not enough players are connected. The setting for this is 'min_players' (r6628)
- Feature: Ability for servers to execute a script just after a client has connected, e.g. for a MOTD, etc (r6625)
- Feature: Add refit commands to vehicle orders (can only be done in goto depot orders) (r6624)
- Feature: Support cargo subtypes in the refit window. The refit window has been altered to support resizing and scrolling (r6601)
- Feature: Depot and vehicle list windows reworked a bit with more buttons to include 'Autoreplace all' (instantly), 'Sell all', 'Start all' and 'Stop all' (r6542, r6552, r6515)
- Feature: Using goto depot with a different control selection will now alter the service/stopping in depot flag instead of cancelling the goto depot order (r6295)
- Feature: When automatically detecting the language try to first match language+territory (e.g. de_CH), then just language (e.g. de) and fall back to en_GB otherwise (r6290)
- Feature: Add a "goto depot" button to various vehicle list windows (r6229, r6246)
- Feature: Save max_companies/clients/spectators in the config file (r6170)
- Feature: Vehicle status bar will show the heading string in different colours to visually discern the difference between a service and a forced stop (r6165, r6414)
- Feature: Control clicking Goto Depot will now make the vehicle service instead of stop in depot (r6165)
- Feature: List of vehicles with the same shared orders, accessible from the orders-window of a given vehicle (r6161)
- Feature: Added -s (source) and -d (destination) to strgen to specify paths for input and output files (r6089)
- Feature: After removing a farm, its farmland is removed too (over time) [FS#82]
- Feature: Clicking twice on the location button in the smallmap centers to your position, clicking twice centres your viewport [FS#54] (r6040)
- Feature: Change the original date format to a 32 bits format based at the year 0. Highest date is the year 5.000.000AC (r5999)
- Feature: Auto-completion in chat-window. It completes Player and Town names (in that order) using <tab> (r5968)
- Feature: Catalan Town Names generator [FS#261] (r5965)
- Feature: Possibility to generate scenarios by importing heightmaps. It can be in PNG or BMP format
- Feature: New (optional) landscape generator based on TerraGenesis Perlin noise with GUI, progress bar and fine-tuning options (r5946)
- Feature: Filter for textboxes to only allow input of certain patterns (like numbers only) (r5944)
- Feature: [win32] Remember the maximized state of the game window and restore on start [FS#234] (r5874)
- Feature: Add an icon to the SDL openttd executable (r5872)
- Feature: Also allow horizontal and vertical rails on steep slopes (r5864)
- Feature: Allow building of (certain) rails, roads and bridge ramps on steep sloped tiles (r5833)
- Feature: Replacing from a train engine without cargo capacity to one with cargo capacity will now make autoreplace refit the engine to carry the cargo type from the last wagon in the train (r5465)
- Feature: [OSX] Macs with touchpads that support two finger scrolling can now use this feature to move around the map (r5460)
- Feature: Allow building canals at sea-level, using ctrl to toggle canal or plain water tile. This allows building of non-raisable sea-level water ways (useful in multiplayer) and dikes for low-level areas (r5403)
- Feature: Add 4 new airports. 2 for aircraft, 2 for helicopters (r5346)
- Feature: Implement smooth horizontal depot and, vehicle list scrolling for trains (r5046)
- Feature: Add new pathfinder, YAPF. Has greatly improved performance and better, fully configurable, pathfinding (yapf) (r4987)
- Feature: Add a new console command "players" that lists current players along with basic stats [FS#150] (r4828)
- Feature: Station List View can now be sorted and filtered (by waiting cargo type and facilities) (r4822)
- Feature: The integer-list parser now accepts a space character as an item seperator next to the comma for openttd.cfg (r4490)
- Feature: Add support for electric railways as a seperate tracktype. Electric trains will not run on non-electrfied track unless otherwise controlled by patch option (elrails) (r4150)
- Feature: A new multi-lingual multi-measuring-unit system (r4126)
- Feature: Add proper OPENTTD <> LOCALCODE conversion using iconv. Savegames with special characters will be legible in filesystem (r4105)
- Feature: Undraw the mouse when it leaves the window and draw it again when it enters (r4075, r4083)
- Feature: It is now possible to turn a single unit in a train (CTRL+Click on unit in depot) (r3944)
- Feature: Delete news items about vehicles when they get stale (r3757)
- Feature: Save patch settings with the savegame so you are presented with the same behaviour when loading the game on another machine/installment (r3726)
- Feature: Add 2cc (two company colours) livery schemes. This replaces the original colour selection window (r3717, r6455)
- Feature: [OSX] Added support for tripple binaries (binaries optimised for G3, G5 and i686) (r3674)
- Feature: Allow autoreplacing of train wagons (r3535)
- Feature: Allow sorting of vehicle lists by model or value (r3528)
- Feature: Allow trains details view to be resized (r3521)
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Oleg » Ср дек 27, 2006 17:54

И на том спасибо...
С уважением,
Администратор сайта Transport Tycoon навсегда!
Аватара пользователя
Oleg
Администратор
Администратор
 
Сообщения: 2336
Зарегистрирован: Чт сен 02, 2004 11:49
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:07

список изменений был приведён по сравнению с версией 0.4.8

новые возможности NewGRF, что означает больше совместимых с OTTD файлов дополнительной графики от TTDpatch
окно настройки NewGRF, теперь настройки графики можно сохранять вместе с игрой
поддержка системных шрифтов в OTTD, теперь можно использовать unicode символы (например китайский, греческий и русский одновременно в чате :))
окно чата в игре усовершенственно, можно использовать дополнительные клавиши для отправки
в случае невозможности найти маршрут для поезда об этом теперь сообщается сразу же
в маршрутном листе теперь можно указать переоборудование для перевозки другого типа груза
добавлено средство для измерения размеров при выделеннии области
добавлена возможность сортировки в окно выбора нового транспортного средства
в многопользовательской игре сервер может поставить игру на паузу, если в ней нету игроков
новые кнопки в депо для продажи или запуска всех транспортных средств, а также в других местах
следующий в депо по приказу игрока транспорт теперь покажет это другим цветом в строке статуса, можно нажать ctrl для принудительного сервиса вместо того, чтобы отправить транспорт в депо и остановить там
теперь можно просмотреть список транспорта, разделяющего один общий маршрутный лист
поддержка карт поверхностей для более простого создания сценариев
новый генератор ландшафта для игрового мира
мосты теперь можно строить через развилки и неровные поверхности, а также больше вариантов рельс на неровных поверхностях
можно строить водные каналы по воде :) (их неможет зарыть другой игрок)
4 новых аэропорта (2 из них только для вертолётов)
новый алгоритм поиска пути YAPF, больше настроек и лучшая скорость работы
добавлена электрофицированная железная дорога
в поезде можно развернуть отдельный элемент
больше возможностей для настройки цветов своего транспорта
настройки патчей сохраняются вместе с игрой
добавлена автозамена вагонов
множество других более мелких изменений
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:11

-Feature: show NewGRFs used on a game server, show which NewGRFs you do and do not have.
-Feature: show NewGRF compatability of network games in the Game List window; a green square if you got the same OpenTTD version and have the needed NewGRF, a red square if the version does not match and a yellow square if the version matches, but the client is missing at least one of the NewGRFs.
теперь можно просмотреть список дополнительной графике на многпользовательском сервере, зелёный квадрат указывает на то, что у вас есть необходимые файлы и ваша версия игры совпадает с сервером, красный квадрат — версии различаются и жёлтый — версии совпадают, но у вас нету всех необходимых файлов с дополнительной графикой
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ⓤⓐⓡⓚ ⓤⓢⓛⓞⓝ
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:13

в файле конфигурации теперь есть дополнительная секция для загрузки дополнительной графики в независимости от настроек игры, так можно загружать только те файлы, которые не оказывают влияния на сетевую игру, например шрифт и замену оригинальной графики
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ⓤⓐⓡⓚ ⓤⓢⓛⓞⓝ
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:21

для расслабления немного статистики:
с версии 0.4.8 прошло 22 недели, за это время в код внесли изменения 12 авторов, опубликовав их 1138 раз и изменив в общем 4453 файлов (включая повторные)

в среднем было опубликовано 54 изменения в неделю, с максимум в 112 изменений :) хотя были и периоды бездействия :)

самым активным оказался Darkvater, публикуя в среднем по 12 изменений в неделю с рекордом в 33 публикации :)

каждую неделю изменялось в среднем по 212 файлов в коде с рекордом в 446 файлов за одну неделю (включая повторные изменения)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ⓤⓐⓡⓚ ⓤⓢⓛⓞⓝ
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:25

в файле конфигурации можно указать произвольный шрифт, также это необходимо сделать для поддержки unicode
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ⓤⓐⓡⓚ ⓤⓢⓛⓞⓝ
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:27

-Feature: Add support for gradual (un)loading of vehicles
это, если я не ошибаюсь возможность указания частичной загрузки/разгрузки транспорта, хотя может быть и постепенная загрузка/разгрузка :)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ⓤⓐⓡⓚ ⓤⓢⓛⓞⓝ
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 18:46

вобщем не знаю что ещё :) предлагаю поискать в приведённом списке
-Feature: Also allow horizontal and vertical rails on steep slopes
-Feature: Add a possibility to handle pointer strings without a buffer from the configuration file. Handy for variables that will never be changed during runtime
- Feature: Add an icon to the SDL openttd executable.
-Feature [FS#234]: Remember the maximized state and restore on start. This also fixes a bug where a different resolution is chosen for a maximized window, but it retains the maximized flag. Only win32.
-Feature: filter for textboxes to only
allow certain patterns (like numbers only)
-Feature: FS#131 Slovenian currency (MeusH)
-Feature: FS#261 Catalan Town Names generator (arnau)
-Feature: add auto-completion in chat-window. It completes Player-Names and
Town-Names (that order) using <tab>. Based on FS#28 by egladil.
-Feature: change the original date format to a 32 bits format based at the year 0.
The game date subsystem now allows someone to start in the year 0 and continue
up to the year 5 000 000. However, you currently cannot build anything before
1920 as there is no newgrf support for dates before 1920 or after 2090 yet.
-Feature: when removing a farm, his farmland is removed too (over time) (based on peter1138's patch, FS#82)
To make this to work, in older games farmland is removed on load, and replanted
Feature : All "Select Refit Cargo" are now centered, instead of been left aligned
-NewGRF Feature: Implement currencies replacment via grf file.
All properties can now be modified i.e:
Introduction date for euro conversion
Currency name, decimal separator, currency symbol (before or after amount)
and the rate compared to the base currency, the british pound
-Feature : both unifiedmaglevmode are now set.
Maglev and monorail are not allowed to run on each other tracks and will not be.
Setting those flags will allow grfsets as the Norvegian one to be loaded
-Feature: List of vehicles with the same shared orders
the list is available in the orders window and looks like the list buttons from the station windows (small vehicle)
The button is disabled if the vehicle do not have any shared orders or it got shared orders, but an empty order list
based on a patch by nycom, thought it ended up getting heavily modified
Thanks to TrueLight for proofreading and suggestions
-Feature: control click Goto Depot will now make the vehicle service
at the depot and leave right away.
To tell the difference the status of stopping vehicles will be in red,
while servicing vehicles will be green.
-Feature: save max_companies/clients/spectators in the config file.
-Feature: Shared order lists now got a "goto depot" button
this will try to send all vehicles in the list to depots/hangars
currently if one fails to find a depot, it will not tell the player
-Feature: added the many times requested "send all vehicle to depot" button
it's located in the vehicle list screen and does the same as in the shared orders window (send all vehicles in list to a depot)
it will still not inform the player if a vehicle failed to find a depot, so don't take for granted that all of them go
-Feature: When automatically detecting the language try to first match language+territory (e.g. de_CH), then just language (e.g. de) and fall back to en_GB otherwise
-Feature: Vehicle lists from the station window now also got the goto depot button
-Feature: using goto depot with a different control selection will now alter the service/stopping in depot flag instead of cancelling the goto depot order
-Feature [Win32]: Use an existing console if openttd was started from one.
Unfortunately this only works for WindowsXP or higher, all older MS-OS's
are stuck with the old behaviour.
-Feature: Make the 'patch' console command available for offline use and for
online use for player-based settings.
-Feature: FS#305 Turkish currency (jnmbk)
- Feature: Add 2cc (two company colours) livery schemes. This replaces the original colour selection window and bumps the saveload version. Liveries are supported for all vehicles, not just those with 2cc support. Thanks to lakie for GUI inspiration.
-NewGRF Feature: Match the order of TTDPatch's currencies with those used in OTTD.
This will not reorder OTTD's currencies, but will make it so that
currencies affected by a grf will be those aimed by the writer.
-Feature: added "start all" and "stop all" buttons to the depot windows
-Feature: [depot window] the buttons are now "scaled" resized
This means that "Build vehicle", "Clone vehicle" and "Location" will always fill the space from the left window border to the resize button and they are equal in size
The sell button will also use all the space between the start/stop buttons and the resize button and for trains, the sell button is split into two buttons in equal sizes
This will prevent the issue where a small window is resized into a large one and the buttons remains pretty small
- 'Feature'/'Fix': Add tooltips to the new company colour window
- Feature: Add support for NewGRF sound effects. Currently sound priority isn't supported.
-Feature: [depot window] added a "sell all vehicles in depot" button
It's right below the sell button (sell whole chain button for trains)
It's still missing a sprite. That one will be added as soon as anybody draws something we can use
To make room for this button, all depots except train depots now opens with an additional row and can't be resized shorter than that
-Feature: [depot window] added a "autoreplace all vehicles in depot" button
Like the "sell all" button, this one lacks a sprite as well. We will hopefully get one shortly
-Feature: added "start all" and "stop all" buttons to the vehicle lists
-Feature: [depot window] added a vehicle list window with all vehicles having a certain depot in their orders
It got one known issue though. The top bar got a plural issue so expect to see stuff like "1 trains" until we figure out why it behaves this way
Added the button to the depot windows. Made the autoreplace button bigger while I was moving some widgets anyway
Made road vehicle depot windows start with one more row to make room for the buttons
- Feature: we now support NewGRF livery refits, as used by DBsetXL, amongst others. This requires a savegame bump to save the cargo subtype.
-Feature: added ability to add refit commands to vehicle orders (can only be done in goto depot orders)
Example: make a train transport iron ore from A to B, then it visits a depot and refits to steel
It then transport steel back to A or near A if there is a factory and then it visits another depot to refit to iron ore again

This is controlled in the orders. If a goto depot order is lightlighted, then "Unload" changes to "Refit"
Control click "Refit" removes the refit part of the order (as the tooltip says)
The player will still pay the normal refit costs

Known issues:
If a vehicle is not in a depot, then the refit window will fail to tell refitted cargo capacity
Refit costs in the refit window can sometimes print 0 when it should not because the refit calculation is unaware that the vehicle will be refitted in between

Warning: autoreplace got a protection against replacing something so you get a new cargo type, but it can fail here. In the iron ore/steel example, it can see that
the vehicle carries iron ore and the new one can be refitted to iron ore, then it will replace. It will not check to see that it's valid for steel as well.
This is something to look into in the future
- Feature: Add the ability for servers to execute a script just after a client has connected, e.g. for a MOTD, etc.
- Feature: Add the ability to pause a server if not enough players are connected. The setting for this is 'min_players' and can be set in the config and via the console. If the number of players drops below this number, the server will pause the game.
-Feature: [depot window] depot lists are now sorted, so vehicle 1 is always first and so on
This should not be a big slowdown as it's only called each time the list is generated and will normally be much faster than the list generation itself (only a small % of the total number of vehicles is in the depot)
Feature: Windows are not restricted to 32 widget items anymore.
The functions required to do so are to be found in window.h.
Rather then use the old deprecated disabled_state, hidden_state and click_state uint32 variables,
we now need to use accessors like SetWindowWidgetDisabledState, SetWindowWidgetHiddenState or SetWindowWidgetLoweredState.
This is the final commit for the merge of XTDwidget branch.
-Feature: [train build window] added filter for wagons, engines or both in the display
-Feature: [train build window] added sorting options for the engines
-Feature: [build aircraft window] added buttons to view propeller planes, jet planes or helicopters
-Feature: [build aircraft window] added sort options to the list
-Feature: Add a measurement tool that will show dimensions and height
differences of various draggable tools (inspiration, concept and double
checking by MeusH).
-Feature change: [train is lost] message is now generated immediately when pathfinder can't find the path. (thanks MeusH, peter1138 and Brianetta for ideas and help).
-Feature: Change the functionality of the chat window. SHIFT+ENTER (SHIFT+T)
sends a message to all players, CTRL+ENTER (CTRL+T) sends a message to all
team mates and ENTER (T) sends a message to teammates if you have any, otherwise
to all players.
The chat-window now also shows what kind of message is being sent. Shortcut
functionality has not been changed (ENTER sends message, ESC closes window)
-Feature: Allow for " to be in console tokens. Escape them with \. eg \".
- Feature: Show a list of cargo types that a vehicle is refittable to in the purchase information window. (mart3p)
-Feature: Add proper cloning sprites and cursors, different for each vehicle. Big thanks
to MB for the initial design and skidd13 for the iconified version(s).
-Feature: Allow spectators to speak to eachother (team)
-Feature: Constrain the drawing of a string inside an editbox to the dimensions of
the widget it is in. This allows for typing longer text into an editbox (if maxwidth
allows of course) and scroll around properly.
-Feature: Increase the chatbuffer of chat messages. Messages longer than the allocated
graphical box will be wrapped to a new line.
- Feature: NewGRF: Implement some support for GRF Resource Management (GRM)
-[win32] Feature: Remember the window size between restarts when quit in fullscreen mode.
-Feature: Add cargo refit support to both AIs for road vehicles
-Featurette: Add additional positioning for long dropdown lists: first, try to fit the dropdown below the calling widget, as before; second, try to fit it wholly above the calling widget; and lastly, fit the list below the widget and add a scrollbar.
-Feature: Allow over-building of compatible railtypes, i.e. normal and
electrified rail. If building electrified rail, normal rail is upgraded
for you (for the normal cost).
-Feature (FS#396): allow towns to be built on top of trees in the scenario editor.
-Feature [SF 1243657, 1171147]: Slovak/Brazil currency patch (gpsoft, klanticus)
-Feature: Merge utf8 branch. This brings us support for Unicode/UTF-8 and the option for fonts rendered by FreeType. Language changes to come.
-Feature (cont): Convert all language from ISO8859-15 to UTF-8
-Feature: Add NewGRF support for 32 bit dates, allowing vehicles and bridges to be available before 1920.
-Feature: [FS#297, optional elrails] New patches/vehicles option 'disable electrified railways'.
(original patch by maedhros, ideas: peter1138, Darkvater, Rubidium, Patrick, Eddi|zuHause, ..)
-Feature: use fontconfig so one can set the font family name in openttd.cfg instead of the full path to the font.
-Feature: Add freight trains patch option. This option is a multiplier for the weight of cargo on freight trains, to simulate longer heavier trains. The default value of 1 behaves as before.
-Feature: Add support for action 5 type 0x0D, coast sprites.
-Feature: Add support for gradual (un)loading of vehicles (Maedhros)
-Feature: [win32] Add font selection by specifying a font-name, ala Fontconfig. Pretty
messy if you ask me, but this is what you get when MS hides the font API in the deepest
depths... thanks Rubidium for testing.
-Feature: Initial support for saving NewGRF settings with savegames. Back up your savegames...
-Featurette: cargo, NONE and both ALL buttons are now shown fully down on pressed, as the text is deported by one pixel on y and y
Some widgets enum and code clean-up
-Codechange/Feature: Put back the 'New Vehicles' button in the vehicle list window. As
things won't fit now because of too many buttons, move 'send to depot' and 'autoreplace'
to a dropdown box (and seperate 'send to depot' and 'send for servicing').
The 'New Vehicles' button shows a list of all engines you have available for that vehicle
type (in case of trains all railtypes). Button is only enabled for global list.
-Feature: Double the length of the cargo and rating indicators in the station list window,
thanks for the inspiration Rince. Workings of the small 1-pixel wide bar have changed a
little. Up till now it was pretty random, now it is only drawn for stations with minimal
amount of cargo (<=30) and 1-pixel height is 5 units.
-Feature: Load a list of NewGRFs from the config (in the [newgrf-static] section) that should always be loaded. These will also be active during the intro screen, and in multiplayer games. Only "network-safe" NewGRFs are permitted, such as fonts and sprite replacement sets.
-Feature: show NewGRFs used on a game server, show which NewGRFs you do and do not have.
-Feature: show NewGRF compatability of network games in the Game List window; a green square if you got the same OpenTTD version and have the needed NewGRF, a red square if the version does not match and a yellow square if the version matches, but the client is missing at least one of the NewGRFs.
-Feature: Add the possibility to change the newgrf configuration of a running game.
This is only possible in SP (or in the intro menu). During game play you will
get a confirmation window when applying the changes as some actions can crash
OpenTTD and/or make your current game unplayable.
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Oleg » Ср дек 27, 2006 20:43

Вот так-то лучше ;) Спасибо большое!
С уважением,
Администратор сайта Transport Tycoon навсегда!
Аватара пользователя
Oleg
Администратор
Администратор
 
Сообщения: 2336
Зарегистрирован: Чт сен 02, 2004 11:49
Откуда: Москва

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 20:53

я же говорил, «пока что» :)
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Re: Рассылка: нужна помощь опен-тайкунеров

Сообщение Quark » Ср дек 27, 2006 20:57

Oleg писал(а): Что хорошего появилось на нашем форуме. Кто-то мне обещал описание русских патчей для сайта, воз и ныне там :(
на форуме появился Я! :lol:
а патчи надо до 0.5.0 обновить :) и вместе с этим и описание сделать, может что и изменить придётся
Аватара пользователя
Quark
Президент
Президент
 
Сообщения: 628
Зарегистрирован: Пт сен 08, 2006 01:17
Откуда: Москва

Сообщение Titanik » Ср дек 27, 2006 21:04

Мне кажется, что помощь спаммеров тоже бы пригодилась... :lol:
GTA2 Forever! http://sage.narod.ru/gta2
А давайте чего-нить сделаем.Тока я не умею :oops: проект "Русские Локомотивы"
Аватара пользователя
Titanik
Разработчик
 
Сообщения: 783
Зарегистрирован: Чт янв 26, 2006 20:18
Откуда: Россия, Москва

Сообщение Neko » Ср дек 27, 2006 23:00

То, что вышла поллитровая версия Опена - наверное, это самое знатное в этом году.
А то, что она вышла без нескольких интереснейших патчей, в первую очередь, Новое ускорение с физикой, на то это и пилотная версия, видимо вышедшея в надежде, что авторы патчей на Рождественских каникулах в промежутке между восемнадцатой и тридцать второй рюмкой доведут свои патчи до состояния, достойного для помещения в релизную поллитру.

Но об этом уже хорошо написали выше, а мне бы хотелось сказать пару слов, которые можно было бы подвести под один общий заголовок:

НЕСБЫВШИЕСЯ НАДЕЖДЫ

К великому сожалению игра давно уже находится в тупике на все четыре стороны.
1) Технический тупик.
Если на пальцах объяснить, то карта у нас плоская, двухмерная, представляющая собой проекцию ландшафта на плоскость.
Так вот, корнем игры является клетка (tile), которая представляет собой кучку битов, полностью описывающих происходящее на нашем экране.
Эти биты давно уже КОНЧИЛИСЬ. А для понятности этого приведу простой пример - нарисовать диагональный мост не вызвало бы большой проблемы, но нету уже свободного бита для внедрения этого моста в игру. То же было и с фонарями на мостах. И множество других нереализованных по этой причине идей.
Думаю, что все, кроме меня, уже не помнят про такой проект "New Map Rewrite effort". В нём декларировалась возможность перехода от двумерной модели к трёхмерной, т.е. к каждой клетке предлагалось добавлять любое количество дополнительных клеток списком.
Это дало бы нам с одной стороны, неограниченное количество дополнительных битов описания, что тут же дало бы Девятый Вал новых патчей, а так же возможность строить полноценные дороги слоями - это в первую очередь - Метро. Для простоты понимания, просто представьте себе, что вы наложили друг на друга две или более карт из разных игр.
Этот проект весной этого года был выложен в branch, но за это время туда не было добавлено ни одной команды.
Остаётся уповать только на то, исходя из того, что авторы проекта и проекта 32bpp одни и те же, ими было принято решение сначало разобраться с расширенной графикой, а потом положить её на многослойную земную поверхность. Если я не ошибаюсь, то про это было разговор.
Пожелаем авторам большущей удачи - если у них получится - это будет революция покруче, чем была в 17-м.
Револьвер - лучший аргумент в любом споре
Аватара пользователя
Neko
Президент
Президент
 
Сообщения: 750
Зарегистрирован: Чт окт 13, 2005 12:23
Откуда: Москва

След.

Вернуться в Общие вопросы по OpenTTD

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 23