OpenTTD - официальные обновления, иформация.

OpenTTD - современная игра, клон Transport Tycoon Deluxe с открытым исходным кодом, написанный на C и С++. Содержит ряд ключевых улучшений и возможность игры по сети. На данный момент это главное направление развития игры.

Модераторы: eraserkry, Mihamster, Smoky555, Группа модераторов

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение ihim4 » Ср май 10, 2023 17:04

Anthrax писал(а):Ну и заодно еще вопрос: а операционная система как-то на ОТТД влияет? Имеется ввиду Вин7 и Вин10/11.
Приветствую!
На мой взгляд, тоже не принципиально. Но, вероятно, более предпочтительна Win10 (или 11) они с памятью получше работают все же.
И да, как сказали выше, карта побольше и транспорта погуще можно использовать на более мощном процессоре и большей памяти.
что очевидно, уж извините.
:roll:
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение Anthrax » Чт май 11, 2023 14:43

ihim4 писал(а):Приветствую!
На мой взгляд, тоже не принципиально. Но, вероятно, более предпочтительна Win10 (или 11) они с памятью получше работают все же.
И да, как сказали выше, карта побольше и транспорта погуще можно использовать на более мощном процессоре и большей памяти.
что очевидно, уж извините.
:roll:

На самом деле не все так однозначно. :) Да, мощный проц и куча памяти всегда лучше. Но вот по распределению процессов..

На примере другой игрушки Rimworld, там все упирается в одно ядро процессора, и чем больше частоту оно держит, тем лучше. Хотя игре это не помогает, со временем даже на самом лучшем проце с максимальной частотой одного ядра все довольно быстро здыхает. Но вот есть мод на использование всех ядер и всех потоков процессора, и игра просто преображается, летает, поддерживает огромное число юнитов и т.д. и т.п., но единственное, код игры на такое просто не расчитан, и вся внутриигровая логика мгновенно ломается. Но по скорости за счет распаралеливания процессов это просто земля и небо.
И если ОТТД поддерживает распаралеливание внутриигровых процессов, это было бы просто маст хэв!
Будьте реалистами, требуйте невозможного!
Аватара пользователя
Anthrax
Диспетчер
Диспетчер
 
Сообщения: 161
Зарегистрирован: Сб июн 30, 2007 17:04
Откуда: Москва

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение Ivan-r » Вс июн 04, 2023 00:43

Anthrax писал(а):Ну и заодно ещё вопрос: а операционная система как-то на ОТТД влияет? Имеется ввиду Вин7 и Вин10/11.

Да. 10-ка больше ресурсов компьютера в холостую жрёт. Соответственно на слабом ПК будет отнимать оперативку и проц у игры.
Всё начинается с 200`000 $
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватара пользователя
Ivan-r
Директор
Директор
 
Сообщения: 432
Зарегистрирован: Пн май 30, 2011 15:58
Откуда: МО

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение ihim4 » Вс июн 11, 2023 19:16

OpenTTD 13.2 (and 13.2.1)
2023-06-10

As I write this many of the development team and other members of the community are busy having fun at a meet-up in Brussels. Not me though, I’m stuck here doing a release.

We’ve been busy refactoring quite a lot of the underlying code to make future changes easier, but along the way we’ve found and fixed a few more bugs and quality of life improvements that we figured were worth releasing sooner than whenever 14.0 comes along.

Notably, OpenTTD will now automatically disable hardware acceleration if it detects that the last crash happened while initialising the graphics driver. While hardware acceleration works well for the vast majority of people, it causes crashes for people that then required command line arguments or manual config file editing to get it to work. This should be a better solution for those users.

Additionally, there is a change to the default mouse mode on Linux to improve experience when dragging the map (and often to match expected behaviour in other games).

As always, there are plenty of other bugfixes, which you can find in the changelog.

While you’re at it, have you seen the post about the upcoming addition of a automated opt-in survey to OpenTTD 14? If you have opinions, we’d like to hear them! Details here.

PS: we made a mistake in the Windows release; a 13.2.1 was pushed to address this issue. It is fully network compatible with 13.2, so no need to update unless you want to.

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.3

Сообщение ihim4 » Вт июн 20, 2023 10:13

OpenTTD 13.3
2023-06-11

Only a day after 13.2, we present 13.3. And there is a bit of a story here.
But in short: we made a mistake with 13.2.1, and need to release a 13.3 with no functional change to make sure multiplayer games work as expected.

For the full story:

Shortly after releasing 13.2 it was noticed that Windows users couldn’t play on fullscreen mode anymore. This of course requires a quick new release (13.2.1), and as it was a fix only changing how a window on Windows is created, we wanted to make it compatible with 13.2. Our way of being nice, and not forcing everyone to upgrade before they can play together again.

Well, we kinda failed in this department.

The mentioned fix was trivial, and making sure a 13.2.1 client could join a 13.2 server (and the other way around) was trivial too. But we also noticed another mistake in the 13.2 release: Windows binaries still had 13.1 in their metadata. So why not fix that as well, right?

Turns out, we overlooked a small thing: although the 13.2.1 client identifies as a 13.2 client in every way, the NewGRF validation does not. When you join a server two checks are done: is the client of the same version (13.2), and is the client using the same NewGRF revision. The first worked fine .. the second turns out to use the same field as the Windows binaries use for their metadata (and for all the right reasons, in case you are wondering).

Oops.

So basically, 13.2.1 is compatible with 13.2, but you can’t actually join a 13.2 server with a 13.2.1 client (and the other way around) because of the NewGRF revision check. So our attempt in being nice kinda failed.

The only resolution of which we know will work for sure is making a new release: 13.3. And that is all what this release is: a rebranding of 13.2.1, and no longer claim it is compatible with 13.2. Sadly, this does mean that all servers need updating again before clients who updated can join again. And all that because one tiny mistake in the 13.2 release.

All that is left is to apologize for the inconvenience, but we hope you enjoy 13.2 (and the fix for Windows fullscreen in 13.2.1 / 13.3) nevertheless!

And yes, we will try our at most to avoid a similar problem in the future!

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.4

Сообщение ihim4 » Чт авг 03, 2023 19:02

OpenTTD 13.4
2023-07-29

It’s been a while since we’ve seen a .4 release, but quite a few people have reported a crash when a news item appears while a drop-down menu is open.

Here’s a fix for that, plus a few other fixes completed since the last release.

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Пред.

Вернуться в Общие вопросы по OpenTTD

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3

cron