OpenTTD - официальные обновления, иформация.

OpenTTD - современная игра, клон Transport Tycoon Deluxe с открытым исходным кодом, написанный на C и С++. Содержит ряд ключевых улучшений и возможность игры по сети. На данный момент это главное направление развития игры.

Модераторы: eraserkry, Mihamster, Smoky555, Группа модераторов

OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение ihim4 » Сб апр 25, 2020 14:26

Приветствую!

После огромного перерыва имею возможность обновить тему. На текущий момент актуальна свежая сборка OpenTTD 1.10.1 от 2020-04-13.
Как обычно, лучше всего качать с официального сайта www.openttd.org

Из последних изменений:
OpenTTD 1.10.1 (2020-04-13)
Here it is, the mandatory bugfix release.
Some server administrators complained about us breaking the admin port protocol. Sorry about that, we’re bringing the old protocol back now, your old tools will now work again.
Someone also found two crash bugs to fix, game script goal question id’s being truncated, and a display issue when refitting incredibly large trains. You people have way too much creativity, who would ever think of building a ship depot next to a dock?
Enjoy!

OpenTTD 1.10.0 (2020-04-01)
Hello campers!
We thought we should give everyone currently under quarantine/lockdown/shelter-in-place something to do with their time, so we decided to release a new version of your favourite game! Not like it’s the same time we do releases every year or anything!
Many new features since 1.9 for you to enjoy:
NewRoadTypes - NewGRF-provided roadtypes, similar to railtypes, allow users to have slow roads and fast roads and dusty roads. Now available at your nearest Content Download window.
Docks are no longer limited to 1 per station, and ships can load/unload at all parts of the dock.
Ability to show coverage area for stations, and authority region for towns.
A new screenshot type and screenshot window!
Improved logic for sharing cargo between stations, and an improved algorithm for transfer feeder payments.
A new titlegame for this release by ALEXbr, who won this year’s competition on the forums.
And many, many more features, changes, improvements, and bug fixes. See the changelog for further details.

Keep safe, wash your hands, and play OpenTTD!

Кроме того, доступна "встроенная" графика opengfx 0.6.0 от 2020-03-29.
Качать с официального сайта тут.
Последний раз редактировалось ihim4 Пн ноя 15, 2021 09:11, всего редактировалось 1 раз.
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Re: OpenTTD 1.10.1

Сообщение Anthrax » Сб апр 25, 2020 19:59

Спасибо за информацию!

А на счет перерыва, все дороги ведут сюда. :)
Будьте реалистами, требуйте невозможного!
Аватара пользователя
Anthrax
Диспетчер
Диспетчер
 
Сообщения: 161
Зарегистрирован: Сб июн 30, 2007 17:04
Откуда: Москва

OpenTTD 12.1

Сообщение ihim4 » Пн ноя 15, 2021 09:36

OpenTTD 12.1
2021-11-08

We thought it time for a bugfix release.

We’ve addressed some of the more prominent criticisms of the 12.0 release along with a few others. Notably the scrolling titlescreen will no longer scroll when you’re interacting with the game (and fixed the occasional crash) and we’ve added a nice button to reenable the advanced signals that we’re pretty sure you don’t need to be using anyway.

More details in the changelog below.


Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение ihim4 » Пн апр 11, 2022 10:39

OpenTTD 12.2
2022-04-02

Posted by michi_cc
We tried to release OpenTTD 13 on April 1st, but supply chain issues are affecting new feature production and forced us to delay the release.

To compensate, we swept the factory floor for bits and pieces that where left around and could be repurposed. We found enough to be able to produce a 12.2 maintenance release for you.

More details in the changelog below.

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение Сано-сама » Пн сен 12, 2022 13:53

ihim4 писал(а):Приветствую!

После огромного перерыва имею возможность обновить тему.


Ихимушко, как брату родному рада.. С возвернутием! Не исчезай больше.. Я уж было слезу горючую уронила, ан радость - воскрес сайт, который "навсегда".
С другими как-то не дружится.. или это у меня однолюбство..
Спасибо!
как аукнется
Аватара пользователя
Сано-сама
Начальник станции
Начальник станции
 
Сообщения: 93
Зарегистрирован: Пт авг 18, 2006 22:37
Откуда: Питер

OpenTTD 13.0-beta1

Сообщение ihim4 » Пн ноя 21, 2022 10:56

OpenTTD 13.0-beta1
2022-10-31

Are you spooked? We are too with this spooky release date, even if nothing in OpenTTD itself is spooky.

Luckily, I can offer you the first testing release of the 13.X release series. We collected whatever we could find on the cutting room floor to get you a Halloween release.

Some of the higlights of this release include:

- Build NewGRF objects over an era with click-and-drag.
- Wider rivers on map generation.
- Improved handling of HiDPI and mixed-DPI screens.
- Some more GUI improvements like a cleaned up finance window.
- Many bug-fixes (over 50 of them), tweaks, changes, and other additions.

(As ever, see the changelog for further details).

The usual titlegame competition has been announced on the forums. See the page for the exact competition rules if you are interested.

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.0-beta2

Сообщение ihim4 » Сб дек 17, 2022 16:38

OpenTTD 13.0-beta2
2022-11-27

Multiple beta releases often indicate lots of bugs to be fixed, but in this case we got carried away adding features and thought more testing was needed.

New features since beta1 include:
- Variable interface scaling at whatever size you want (not just 2x and 4x), with optional chunky bevels for that retro feel.
- Multi-track level crossings to keep road vehicles from stopping in the middle of the crossing.
- A new Generate World menu which now includes NewGRF, AI, and Game Script configuration menus.
- Cargo filters for vehicle lists (such as at stations) to allow better visualization of traffic.
- Optional cargo names above vehicles in vehicle lists, to show at a glance what they carry.
- The ability to clone or share orders with vehicles grouped by shared orders.
- An improved local authority action window which now shows you actions you can’t afford, instead of hiding them.

In addition, some new tools are available to AI and Game Script authors:
- Scriptable league tables which can replace the default scoring system
- AI and Game Scripts can now be modified in Scenario Editor for existing scenarios (although not savegames)
(As ever, see the changelog for further details).

If you’ve been working on an entry for the title game competition, it’s time to finish and submit it!

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.0-RC1

Сообщение ihim4 » Вт янв 03, 2023 10:07

OpenTTD 13.0-RC1
2023-01-01

Rejoice, for we are now in feature freeze for the 13.0 release series just in time for a new year!

Some last minute features and fixed made it into the new year. Especially notable are the new vehicle variants feature for NewGRFs and automatic flipping support for shorten-than-default NewGRF-defined vehicles. On the fixing side, focus was on polishing the new fractional GUI zoom and some other minor bits and pieces.

Testing is more important than ever, so please keep it up, and report any issues as normal!

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.0-RC2

Сообщение ihim4 » Вс янв 29, 2023 14:06

OpenTTD 13.0-RC2
2023-01-28

OpenTTD 13.0-RC2 is now available, which fixes a bunch of issues found during RC1 playtesting.

Most fixes are related to AI/GS scripting, the recent GUI zoom improvements and the engine variant support. (As ever, see the changelog for further details).

With only a short time left before release, please take the effort to test our latest Release Candidate, to find any issues that are still left! Any issues can be reported in the usual place.

Additionally, if you are a translator, please see if your language has any missing translations. We greatly appreciate your contribution!

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.0

Сообщение ihim4 » Пн фев 06, 2023 10:22

OpenTTD 13.0
2023-02-05

Breaking news: OpenTTD 13.0 is now available! Depending on your perspective, we’re either two months early for our usual April 1st release, or a bit tardy for the Christmas 2022 release we intended.
We think the wait has been worth it. This is one of the largest releases we’ve done in several years, with numerous features and improvements covering the user interface, gameplay features, and modding extensions for NewGRF and Game Script creators.

Some of the highlights are:
■ Variable interface scaling at whatever size you want (not just 2x and 4x), with optional chunky bevels for that retro feel. This includes better automatic scaling when using HiDPI or mixed DPI setups.
■ Direct access to NewGRF/AI/GS settings from the new game window.
■ Various small tweaks and improvements to several windows.
■ NewGRFs can now provide engine variants that are shown hierarchically in the purchase list.
■ Multi-track level crossings to keep road vehicles from stopping in the middle of the crossing.
■ Custom league tables for GameScripts.
■ More natural rivers which get wider as they flow downstream.
■ And much more, which can be seen in the changelog or the previous release announcements!

In addition to these features and improvements, we’ve fixed lots of bugs. (If you played with the RC2 testing release, most were fixed before then. See the changelog for full details.)

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

OpenTTD 13.1

Сообщение ihim4 » Ср апр 12, 2023 12:01

OpenTTD 13.1
2023-04-10

OpenTTD 13.0 has been out for two months and we’ve found some bugs to fix.

Most notably, we’ve fixed two kinds of crashes:
■ Road vehicles inside multi-track level crossings no longer crash into the side of trains.
■ The game no longer crashes when a spectator in a network game tries to interact with a town’s local authority.

For NewGRF authors using the new engine variant feature introduced in 13.0, we’ve added a callback to select how the engine’s name is displayed in the buy menu.

As always, there are plenty of other bugfixes, which you can find in the changelog.

Download
Changelog
Bug tracker
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение Anthrax » Ср апр 19, 2023 22:04

У меня такой технический вопрос по ОТТД.

ОТТД лучше ведет себя на многоядерных процессорах, или ей на архитектуру процессора пофик, и главное ОЗУ побольше?
Будьте реалистами, требуйте невозможного!
Аватара пользователя
Anthrax
Диспетчер
Диспетчер
 
Сообщения: 161
Зарегистрирован: Сб июн 30, 2007 17:04
Откуда: Москва

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение ihim4 » Вс апр 23, 2023 09:37

Anthrax писал(а):У меня такой технический вопрос по ОТТД.

ОТТД лучше ведет себя на многоядерных процессорах, или ей на архитектуру процессора пофик, и главное ОЗУ побольше?
Привет!
Абсолютно без разницы.
Аватара пользователя
ihim4
Президент
Президент
 
Сообщения: 590
Зарегистрирован: Пн дек 05, 2005 12:02

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение Ghost » Пн май 08, 2023 22:19

ihim4 писал(а):Абсолютно без разницы.

Несколько лет назад опен не умел переваривать многоядерность, весь обсчет выполняется в нескольких циклах, такое не распараллеливается. Чувствителен был только к одному - частота процессора. Памяти ему много не надо (карта 2Кх2К, 1500 поездов, 1000 самолетов, 5500 авто - все это в пике занимало меньше 900 МБ). Вряд ли что-то с тех пор принципиально поменялось, это надо весь движок переписывать.
Ghost
Директор
Директор
 
Сообщения: 385
Зарегистрирован: Сб сен 26, 2009 00:21
Откуда: Рыбинск

Re: OpenTTD - официальные обновления, иформация.

Сообщение Anthrax » Вт май 09, 2023 18:09

Ghost писал(а):Несколько лет назад опен не умел переваривать многоядерность, весь обсчет выполняется в нескольких циклах, такое не распараллеливается. Чувствителен был только к одному - частота процессора. Памяти ему много не надо (карта 2Кх2К, 1500 поездов, 1000 самолетов, 5500 авто - все это в пике занимало меньше 900 МБ). Вряд ли что-то с тех пор принципиально поменялось, это надо весь движок переписывать.

Блин, обидно, если все на одно ядро завязано. Я это к тому, что мне досталась система с 20-ядерным процессором, но не очень большой по современным меркам частотой, и 64 гига ОЗУ. Вот и думал ее под ОТТД приспособить. Впрочем, я потом, когда все окончательно соберу, попробую сравнить две разные системы.

Ну и заодно еще вопрос: а операционная система как-то на ОТТД влияет? Имеется ввиду Вин7 и Вин10/11.
Будьте реалистами, требуйте невозможного!
Аватара пользователя
Anthrax
Диспетчер
Диспетчер
 
Сообщения: 161
Зарегистрирован: Сб июн 30, 2007 17:04
Откуда: Москва

След.

Вернуться в Общие вопросы по OpenTTD

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 12

cron